F1C fájlbeállítások

F1 Challenge 99'-02':

Előfelvezető kör

CURNT Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
PRACT Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
QUICK Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
GPRIX Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
CHAMP Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
MULTI Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
RPLAY Reconnaissance="1" // Reconnaissance laps
*legyen: 1, ne legyen: 0

Felvezetõ kör (Formation Lap):
CURNT Formation Lap="1"
PRACT Formation Lap="1"
QUICK Formation Lap="1"
GPRIX Formation Lap="1"
CHAMP Formation Lap="1"
MULTI Formation Lap="1"
RPLAY Formation Lap="1"

- No AI Control: Ha ezt "1"-esre állítod, akkor a program soha nem veszi ki a kezedből az irányítást,  és a futam végén neked kell vissza menni a boxba, vagy Esc-et nyomni. Realisztikusabb. Tehát, ha be van állítva, így tudsz "levezetõ kört" menni: A mért kör vagy a leintés után tovább mész, és a kör végén szépen beállsz a box-ba.
Viszont a 2003RH-2004RH szezonokban, ha nincs AI control, akkor az AI pilóták többször is kimennek időt mérni, így diszkvalifikálják magukat. Ha visszaállítod, hogy legyen AI kontrol, akkor is kimennek, de az idejüket nem veszik figyelembe, így nem lesznek diszkvalifikálva. Tessék kompromisszumot kötni...

- Pitcrew Push: Ha ezt "1"-esre állítod, akkor amennyiben pont a boxutcába érve fogy ki a benzined, a szerelõk segítenek, és eltolnak a boxodig, hogy tankolhass. Velem ez még soha nem fordult ugyan elő;, de jobb ezt is beállítani. Smile



- Half Rate: Na ez nagyon fontos dolog. Alapból 1-es, tehát csak "fél-fizikát" számol a géped. Ha 0-ra állítod, az a Super-High Physics, akkor a PC több paramétert számol vezetés közben, következésképp sokkal realisztikusabb az autó viselkedése, valamivel nehezebb is vezetni. Jobban pattog a rázóköveken, jobban reagál az aszfalt egyenetlenségeire. Eddigi tapasztalataink szerint bizonyos setupoknál nem is produkálja azt a végsebességet, mint Half-Rate-nél, tehát tessék mérlegelni.


- Reconnaissance: Mint tudjuk, az autók nem teremnek ott a rajtrácson a semmiből. A tv-ben ugyan nem látni, de a verseny előtt kb. fél órával szépen kiszállingóznak a boxból, és felállnak a rajtrácsra. Ha ezt "1"-esre írod, akkor ezt te is megteheted verseny előtt. Miután a boxból kivitted az autót, megállsz a rajthelyeden (nem másén!) és kb. 2-3 perc múlva indul a verseny... Külön be lehet álltani gyakorlásra, versenyre, bajnokságra, multira... stb.

- Grid Walkthrough: Ez a verseny előtti végigtekintés a rajtrácson, a "közvetítő" kommentárjaival. Akit idegesít, az itt írja át "0"-ra. Ha nem, akkor maradjon, és akkor "1". Ezt is külön be lehet állítani más-más versenytípusokra...

- Formation Lap: Ez nagyon jó dolog. A sokak által hiányolt felvezető; kör, amit a tv-ben is láthatunk. "1"-esre írod, és akkor lesz felvezető;. De a felvezető; alatt tessék önmérsékletet gyakorolni, max. 200-al menni, a gumikat melegíteni, stb. Előzni tilos! Külön kihívás utána pontosan felállni a rajthelyedre. Amíg nem állsz pontosan a rajtrácson, addig nem indul a verseny. Ezt is külön be lehet állítani más-más versenytípusokra...

- Track Load Commentary: Ha már unod, hogy a "Hang" mindig elmondja az adott pályáról ugyanazt a szöveget, amit már ezerszer elmondott töltés közben, akkor ezt írd át "0"-ra, és többet nem mondja el...

- Self In Rearview: Ha ezt "1"-esre állítod, akkor a visszapillantóban láthatod a saját hátsószárnyadat. Így mondjuk a mögötted jövőből  kevesebbet látsz, de szerintem realisztikusabb. Tényleg látni, nem?

- LCD Display Modes: Ezt érdemes "7"-esre írni, és akkor kapsz még egy külön LCD képernyőt, amin a motor és a gumik (meg talán az olaj?) hőmérsékletét látod. Ha bekapcsolt mechanical failures-szel mész, akkor nagyon fontos, hogy lásd, mikor melegszik túl a motor...

- Ezután következik sok apró dolog, ami a grafikát jellemzi. A füst, az esõcseppek, a törmelék, meg még egy csomó dolog. Ha gyenge a géped, és a menüben már eléggé le van butítva a grafika, itt még tovább állíthatod az egyes apróságokat.

Benne, hogy a fokozatokat te szabod meg, lehet egészen apró (0.1) is...

- Allow Swingman in Pitlane: Ha ezt "1"-esre állítod, akkor lehetővé válik, hogy a boxutcában is nézhesd a járművet az általad irányított külső; kamerából. Alapból ez nem engedélyezett.

- Times Comparison: Ha ezt "2"-esre állítod, akkor nem a saját legjobb idődhöz képest mutatja az eltérést az edzésen, hanem az éppen élen álló versenyzotilde; legjobb idejéhez. Mondjuk előfordulhat, hogy a kettő; egybeesik. SmileHa arra vagy kíváncsi, hogy egy nagymenőkhöz képest hol vesztesz sokat, akkor mondjuk jól jön, de szerintem butaság... Ha "1"-esen hagyod, akkor magadhoz viszonyít. Ahogy alapból...

- Locked Pit Cam: Alapból a szimulátor úgy van beállítva, hogy amikor a boxba bemész, elveszi a képet a pilótafülkébõl, és kívülrõl mutat. Ha ezt "0"-ra állítod, akkor a boxutcán belül is a pilótafülke-nézetben maradhatsz (Cockpit view), ami szerintem a legtermészetesebb dolog a világon, nem is értem miért kell ezt külön beállítani. Smile

- Race Stint Offset: No ez is érdekes. Aki használja a felvezető; kört, annak egy kicsit több üzemanyagot kell cipelnie, úgy 1 körre valóval többet. Csakhogy a szimulátor ezt úgy értelmezi, hogy egy körrel később is fogsz kiállni, így amikor mikor már vészesen fogy az üzemanyag, akkor sem készülnek rád a boxban, pedig tervezett kiállás lenne. Manuálisan kell kérned a boxkiállást.

Viszont ha ennél a sornál "1"-est írsz be, akkor a boxban nem fognak számolgatni a technikusok, hanem automatikusan akkor készülnek fel a kiállásodra, mikor már fogy az üzemanyagod, és alig 1 körre való van. Szólnak is neked rádión, hogy lassan jöhetnél. Ebben az a jó, hogy még ha el is számolod magad, akkor is figyelmeztetnek, és behívnak. Nem kell manuálisan kérni a kiállást.

- Crash Recovery: Előfordul, hogy mikor nagyot buksz a pályán, fejtetőre érkezel. Ekkor a szimulátor úgymond "talpra állítja" az autót. Ha ide "0"-t írsz, akkor nincs mese, úgy maradsz fejjel lefele, mint szegény Fisichella 2004-ben Monaco-ban... Ez így realisztikusabb, de persze véget vet versenynek-tesztnek-mindennek, ha úgy maradsz fejjel lefele...

 

  « vissza a főoldalra  

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód,
regisztrálj oldalunkon!