- No AI Control: Ha ezt
"1"-esre állítod, akkor a program soha nem veszi ki a kezedből az
irányítást, és a futam végén neked
kell vissza menni a boxba, vagy Esc-et nyomni. Realisztikusabb. Tehát, ha be
van állítva, így tudsz "levezetõ kört" menni: A mért kör vagy a
leintés után tovább mész, és a kör végén szépen beállsz a box-ba.
Viszont a 2003RH-2004RH szezonokban, ha nincs AI
control, akkor az AI pilóták többször is kimennek időt mérni, így
diszkvalifikálják magukat. Ha visszaállítod, hogy legyen AI kontrol, akkor is
kimennek, de az idejüket nem veszik figyelembe, így nem lesznek
diszkvalifikálva. Tessék kompromisszumot kötni...
- Pitcrew Push: Ha ezt "1"-esre állítod, akkor
amennyiben pont a boxutcába érve fogy ki a benzined, a szerelõk
segítenek, és eltolnak a boxodig, hogy tankolhass. Velem ez még soha nem
fordult ugyan elő;, de jobb ezt is beállítani.
- Half Rate: Na ez nagyon fontos dolog. Alapból 1-es,
tehát csak "fél-fizikát" számol a géped. Ha 0-ra állítod, az a
Super-High Physics, akkor a PC több paramétert számol vezetés közben,
következésképp sokkal realisztikusabb az autó viselkedése, valamivel nehezebb
is vezetni. Jobban pattog a rázóköveken, jobban reagál az aszfalt
egyenetlenségeire. Eddigi tapasztalataink szerint bizonyos setupoknál nem is
produkálja azt a végsebességet, mint Half-Rate-nél, tehát tessék mérlegelni.
- Reconnaissance: Mint tudjuk, az autók nem teremnek ott
a rajtrácson a semmiből. A tv-ben ugyan nem látni, de a verseny előtt kb. fél
órával szépen kiszállingóznak a boxból, és felállnak a rajtrácsra. Ha ezt
"1"-esre írod, akkor ezt te is megteheted verseny előtt. Miután a
boxból kivitted az autót, megállsz a rajthelyeden (nem másén!) és kb. 2-3
perc múlva indul a verseny... Külön be lehet álltani gyakorlásra, versenyre,
bajnokságra, multira... stb.
- Grid Walkthrough: Ez a verseny előtti végigtekintés a
rajtrácson, a "közvetítő" kommentárjaival. Akit idegesít, az itt
írja át "0"-ra. Ha nem, akkor maradjon, és akkor "1". Ezt
is külön be lehet állítani más-más versenytípusokra...
- Formation Lap: Ez nagyon jó dolog. A sokak által
hiányolt felvezető; kör, amit a tv-ben is láthatunk. "1"-esre írod,
és akkor lesz felvezető;. De a felvezető; alatt tessék önmérsékletet
gyakorolni, max. 200-al menni, a gumikat melegíteni, stb. Előzni tilos! Külön
kihívás utána pontosan felállni a rajthelyedre. Amíg nem állsz pontosan a
rajtrácson, addig nem indul a verseny. Ezt is külön be lehet állítani más-más
versenytípusokra...
- Track Load Commentary: Ha már unod, hogy a
"Hang" mindig elmondja az adott pályáról ugyanazt a szöveget, amit
már ezerszer elmondott töltés közben, akkor ezt írd át "0"-ra, és
többet nem mondja el...
- Self In Rearview: Ha ezt "1"-esre állítod,
akkor a visszapillantóban láthatod a saját hátsószárnyadat. Így mondjuk a
mögötted jövőből kevesebbet látsz, de
szerintem realisztikusabb. Tényleg látni, nem?
- LCD Display Modes: Ezt érdemes "7"-esre
írni, és akkor kapsz még egy külön LCD képernyőt, amin a motor és a gumik
(meg talán az olaj?) hőmérsékletét látod. Ha bekapcsolt mechanical
failures-szel mész, akkor nagyon fontos, hogy lásd, mikor melegszik túl a
motor...
- Ezután következik sok apró dolog, ami a grafikát
jellemzi. A füst, az esõcseppek, a törmelék, meg még egy csomó
dolog. Ha gyenge a géped, és a menüben már eléggé le van butítva a grafika,
itt még tovább állíthatod az egyes apróságokat.
Benne, hogy a fokozatokat te szabod meg, lehet egészen
apró (0.1) is...
- Allow Swingman in Pitlane: Ha ezt "1"-esre
állítod, akkor lehetővé válik, hogy a boxutcában is nézhesd a járművet az
általad irányított külső; kamerából. Alapból ez nem engedélyezett.
- Times Comparison: Ha ezt "2"-esre állítod,
akkor nem a saját legjobb idődhöz képest mutatja az eltérést az edzésen,
hanem az éppen élen álló versenyzotilde; legjobb idejéhez. Mondjuk
előfordulhat, hogy a kettő; egybeesik. Ha arra vagy
kíváncsi, hogy egy nagymenőkhöz képest hol vesztesz sokat, akkor mondjuk jól
jön, de szerintem butaság... Ha "1"-esen hagyod, akkor magadhoz
viszonyít. Ahogy alapból...
- Locked Pit Cam: Alapból a szimulátor úgy van
beállítva, hogy amikor a boxba bemész, elveszi a képet a
pilótafülkébõl, és kívülrõl mutat. Ha ezt
"0"-ra állítod, akkor a boxutcán belül is a pilótafülke-nézetben
maradhatsz (Cockpit view), ami szerintem a legtermészetesebb dolog a világon,
nem is értem miért kell ezt külön beállítani.
- Race Stint Offset: No ez is érdekes. Aki használja a
felvezető; kört, annak egy kicsit több üzemanyagot kell cipelnie, úgy 1 körre
valóval többet. Csakhogy a szimulátor ezt úgy értelmezi, hogy egy körrel
később is fogsz kiállni, így amikor mikor már vészesen fogy az üzemanyag,
akkor sem készülnek rád a boxban, pedig tervezett kiállás lenne. Manuálisan
kell kérned a boxkiállást.
Viszont ha ennél a sornál "1"-est írsz
be, akkor a boxban nem fognak számolgatni a technikusok, hanem automatikusan
akkor készülnek fel a kiállásodra, mikor már fogy az üzemanyagod, és alig 1
körre való van. Szólnak is neked rádión, hogy lassan jöhetnél. Ebben az a jó,
hogy még ha el is számolod magad, akkor is figyelmeztetnek, és
behívnak. Nem kell manuálisan kérni a kiállást.
- Crash Recovery: Előfordul, hogy mikor nagyot buksz a
pályán, fejtetőre érkezel. Ekkor a szimulátor úgymond "talpra
állítja" az autót. Ha ide "0"-t írsz, akkor nincs mese, úgy
maradsz fejjel lefele, mint szegény Fisichella 2004-ben Monaco-ban... Ez így
realisztikusabb, de persze véget vet versenynek-tesztnek-mindennek, ha úgy
maradsz fejjel lefele...
|