rFactor 2 - Új információk a bétáról

Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
Az ISI javában dolgozik az rFactor 2-őn, melyet nagy várakozás kísér.


2011.12.30.

Újabb információk derültek ki a bétáról, elsősorban a várható tartalmakkal kapcsolatban, mely lista formájában került napvilágra:

- Single Player
- Multi Player
- Fejlesztő mód
- Fejlesztői eszközök
- Eső
- Száraz/Vizes pálya
- Dinamikus pálya elmek (fű, sóderágy)
- Új gumi modell
- Új fizika
- Új törés
- HDR
- Később érkező frissítések telepítésének lehetősége

Ezek közül persze sok még nagyon béta állapotban van. Az ISI tervei szerint a béta tesztelés hat hónapig tart majd, szóval fél évig még biztosan nem kerül kiadásra a teljes verzió. Tim Wheatley arra a kérdésre hogy mikor indítják el a bétát, azt válaszolta hogy január elején, így már csak pár napot kell várnunk.



2011.12.15.

Az ISI az ünnepekre meglepett minket két új videóval, ahol az egyikben slow-motionben láthatjuk a különböző versenygépeket, és jól megfigyelhetjük pl. a gumi deformálódását is. A másodikban pedig a régi Spa-Francorchamps pályán láthatunk egy régi 1960-as Formula 1-es gépet száguldani.

Nem maradtunk képek nélkül se, az öt darab shoton Monacot, Spat, és egy eleddig ismeretlen pályát látunk, sőt a Mikulás feltűnik az egyik képen.











2011.12.23.

Nagyon úgy tűnik hogy hamarosan érkezik a béta változat, hisz az ISI alig pár órája tette közzé a béta fájlait. A letölthető tartalmak között van az 1960-as World Class Racing Pack, a Renault Megane Trophy valamint a Formula Renault 3.5. Az éremnek ugyebár mindig két oldala van, ebben az esetben sincs ez másképp, hisz ugyan letölthetőek a fájlok, sajna azonban nem játszhatóak, az ISI is pusztán azért tette közzé, hogy mire elindul a béta, mindenkinek legyenek meg a hozzávalók. A letöltésről még annyit hogy a .rar fájlok kicsomagolása után torrent fájlokat kapunk, így egy torrent klienset sem árt beszerezni ha még nem áll rendelkezésünkre.


2011.12.18.

Tim Wheatley újabb információkat osztott meg a nagyvilággal az rFactor 2-vel kapcsolatban.  Jelen állás szerint van esély arra hogy még idén az ünnepek előtt elérhetővé válik a béta verzió. Tim szerint 49% az esélye annak hogy az ünnepek előtt, 51% pedig hogy az ünnepek után jelenik majd meg. A határ nagyon vékony, kíváncsian várjuk hogy is döntenek majd. Hamarosan érkezni fog majd egy videó is, melyben a játék fizikája kerül majd középpontba, és ugyan az a tag csinálja majd aki a Monaco promo videót is.

2011.12.14.

Újabb kép érkezett az rFactor 2-vel kapcsolatban, ezúttal Gjon Camaj tett közzé egy ábrát arról, hogy hogyan is fog majd a különböző komponensek mint a jármű, pálya, hang és UI hogyan dolgozik együtt single, illetve multyplayerben. Pletykák szerint egyébként az ISI még az idei évben ki szeretné adni az rFactor 2-őt, tehát szűk 2 hét áll rendelkezésükre, bár mint tudjuk az idővel eléggé hadilábon állnak.


2011.12.08.

Habár az rFactor 2 pontos megjelenését továbbra sem tudni, egyre több információ meg a játékról. A mai nap a nemsokára kiadásra kerülő béta verzióról érkezett pár infó.

Több féle jármű illetve pálya kap majd helyet. A versenygépeket két részre lehet bontani: Történelmi és Jelen kori. Az előbbibe egy licenszelt 1966-os Formula 1-es betontorpedót kapunk majd, hozzá három darab pályával: Spa, Monaco, illetve egy eleddig még ismeretlen ( Saját tippem szerint lehet a Nordschleifet kapjuk meg, de ezt senki ne vegye készpénznek :) ) A modern korból a Renault Megane valamint Formula Renault 3.5-ös járgányok kerülnek majd be a garázsunkba, hozzá szintén három darab aszfaltcsíkot kapunk: Malaysia, Portugália, Mills.

2011.11.23.

Először is elnézést kérek az olvasóktól hogy az utóbbi 1-2 hétben nem nagyon jelentek meg tőlem cikkek itt az oldalon, de sajna a gépemmel se volt minden rendben, valamint egyéb magánéleti problémák is felléptek. Ezek hál isten rendeződni látszanak, így újra szaporodnak majd az általam írt cikkek.

No de térjünk rá arra, hogy mit is hoztam. Az rFactor 2-ről egyre több képanyag és információ jelenik meg, a videók száma azonban elég csekély. A legutóbbi videó a játék előzetese volt melyben láthattuk a régi monacoi pályát. A most érkezett videóban erre a helyszínre térünk vissza, egy F2-es versenygép volánja mögött tehetünk meg pár kört a legendás aszfaltcsíkon, egy F3-as ellenfél ellen.

Az első részhez képest a fejlődés szemmel látható, a kerekek mozgása az aszfalton elég élethű, valamint immár a versenyzőnk keze is életre kell, korrigálja a kocsit amikor épp szükség van rá. Az ISI-nél tervezik hogy a kéz váltásokkor nyúljon majd le a váltóhoz, így is élethűbbé téve a játékot, ez azonban még nagyon kezdetleges státuszban van, de dolgoznak rajta.



2011.11.12.

A hosszú információ áradat után Tim Wheatley feltöltött 3 új képet a közelgő rFactor 2-ről. A képeken a már trailerben látott legendás Monacoi pályát láthatjuk.





2011.11.03.

Egyre több és több új információ érkezik az rFactor 2-vel kapcsolatban. Lássuk ma miről olvashatunk.

Először is kezdjük az árakkal. A játék várható ára 43 dollár lesz, ami átszámítva 9540...9570...9600 FT. Ezért a pénzért megkapjuk a teljes single player részt, valamint módfejlesztői üzemmódot, valamint 1 éves online profilt is melynek segítségével online versenyekben vehetünk részt. További egy év online szolgáltatás 12 dollárba fog fájni. De aki ezzel nem szeretne élni, annak továbbra is marad az offline része, de így a frissítéseket manuálisan kell telepítenie.

A játék kiadása előtt nem lesz demo, lesz viszont egy nyitott béta teszt még valamikor idén. Ide elsősorban modderek jelentkezéseit várják akik visszajelzéseket adnának a játékról.

Továbbá az rF 2 egyelőre nem fogja támogatni a DirectX 11-et, de az első részben lévő grafikai elemeket mind újításra kerültek így nem kell annyira szomorkodni, így is nagyszerű látványvilág tárul majd a szemünk elé.

Az első rész ugye a gMotor2-őt használta, a második rész már egy frissebb verziót, a gMotor 2.5-öt fogja használni.

2011.11.01.

Újabb információk illetve egy új kép érkezett az rFactor 2-vel kapcsolatban.

Elsőként kezdjük a képpel.

Ahogyan az látható az ISI grafikára is egész erősen rágyúr, több effekt is be kerül majd a játékba, többet között a sun glare effekt, így mindenki megtapasztalhatja a szemből sütő nap hátrányait, melyről a versenyzők is olyan sokszor panaszkodnak.



Az Nvidia a napokban kiadott egy friss videóvezérlő drivert, mely támogatja többek között az rFactor 2-őt is. Az Nvidia 3D Vision lényege hogy mindenféle plusz dolog nélkül a PC játékokat áttranszformálja 3D-be, így még jobban növelhető a játékélmény.

A Dedicate Serverről is érkeztek információk, elsősorban arról hogy milyen konfigurációval hány ember játszhat egy szerveren. Nézzük akkor az adatokat:

- 96 Kb/s esetén 10 ember.
- 256 Kb/s esetén 10-20 ember.
- 768 Kb/s esetén 20-30 ember.

Ram szerint:

- 200 MB/szerver esetén 10 ember.
- 300 MB/szerver esetén 10-20 ember.
- 400 MB/szerver esetén 20-30 ember.
2011.10.14.

Úgy tűnik tényleg közeledünk az rFactor 2 megjelenéséhez, ezt bizonyítja a trailer is amit kaptunk. A videóban a Formula 1 Aranykorát jelentő autókat láthatjuk, amint azok a monacoi pálya egy régi verzióján versenyeznek. Ez alapján egy újabb pálya vált biztossá, ami szerepelni fog a játékban.



2011.09.28.

Ahogyan azt az ISI-nél megígérték, tovább szállingóznak a WIP képek a készülő rFactor 2-ről. Ezúttal a World Series by Renault autóit láthatjuk afféle előtte-utána képeken. Bal oldalt a még HDR előtti játék képét láthatjuk, míg jobb oldalt a már HDR-el rendelkezőt. A különbség egyértelműen látható.

 








2011.09.24.

Sokan szidták az rFactor 2 grafikáját, hogy ezért az rFactor 1 szintű valamihez, miért kell akkora gépigény. Most azonban kikerültek a várva várt képek, melyek az újonnan elkészült HDR-t (High Dynamic Range) mutatják be, mely jelentősen felturbózza a grafikát, így már valós képet kaphatunk arról, hogy milyen képi világ is vár majd ránk az rFactor 2-ben. Másik érdekesség, hogy az ISI elmondása szerint mi magunk is belenyúlhatunk majd a HDR-be, így saját magunknak is megalkothatjuk a grafikát.








2011.09.13.

Elérkezett hát ez a pillanat is, végre megtudtuk hogy milyen gép is kell majd az rFactor 2-höz. Íme:

MINIMUM:

CPU: 2.4 GHz Intel Core 2 or 2.4 GHz AMD Athlon x2
Memory: 2 GB
Video Card: nVidia 8600 GT or ATI/AMD 3850
Video Memory: 256MB
Operating System: Microsoft Windows XP, Windows Vista, Windows 7
DirectX: 9.0c
Storage: 4 GB

RECOMMENDED:

CPU: 3.0 GHz Intel Core 2 Duo or 3.0 GHz AMD Athlon II x2 or better
Memory: 4 GB+
Video Card: nVidia 250 GTS or ATI/AMD 4870 or better
Video Memory: 512MB+
Operating System: Microsoft Windows Vista 64bit, Windows 7 64bit
Storage: 4 GB+

Note: 2008 C++ Runtimes SP1 required (included with installer).

2011.09.10.

Utoljára nyár közepén hallatott magáról utoljára az ISI, akkor a gumimodellről tettek közzé egy videót. Most a csapat egyik tagja, név szerint Tim Wheatley írt egy helyzetjelentést, melyekből többek között egyértelművé válik, hogy az rFactor 2 megjelenése vagy az idei, vagy pedig a jövő évben lesz esedékes.

Talán még egy jó ok beszélni az rF2-ről: nincs rövidtávú terv a vállalatnál. A második rész sokkal nagyobb támogatást fog kapni  mint az első, frissítéseket, új funkciókat, új tartalmakat, melyek hozzáférhetőek lesznek a csapat fórumán és a weblapon keresztül.  Valójában felelős voltam több olyan staftos licenszelt kiegészítésben amelyek majd 2012-ben lesznek publikálva.

Mi a következő? Végre, VÉGRE, sikerült belerakni a játékba azokat a grafikai effekteket amiket már rég akartunk. Így végre, VÉGRE, közzé tehetjük azokat a fényképeket, amely megmutatja, hogy milyen is lesz valójában az rFactor 2.

2011.07.31.

Az ISI két új videóval rukkolt elő, melyeken a gumimodellt kívánják nekünk prezentálni. Ugyebár régebben elmondták, hogy a gumik nem csak fizikai hanem vizuális élményben is deformálódni fognak. Az alábbi videókon láthatjuk is, hogy hogyan is kell ezt elképzelni. A gumik nagyban fognak függeni a vezetési stílusuktól, tehát aki agresszívebben vezet az számítson arra hogy hamar elkopnak a gumijai, aki pedig lágyabban vezet, az mindenképpen jobban jár. Vigyázni kell majd a fékezéssel is, hisz ahogyan az a videóban is látható, nagyon könnyen kockásra fékezhetjük abroncsainkat.




2011.07.19.

Új exklúzív képek érkeztek a várhatóan még idén megjelenő rFactor 2-ról. A most feltöltött négy új képen láthatunk különféle járműveket, mint például egy Renault Clio és Corvette C6.R. Az igazi érdekesség a pálya mentén van és a boxutcában. Az ISI újít így ezentúl már nem lesznek üresek a boxok, ugyan is kapunk majd mérnököket akik a pitben fognak tevékenykedni (hogy csak ülni fognak egy helyben vagy lesz más feladatuk is az még nem ismert) sőt a box falán is ülni fognak majd versenymérnökök, csapatfőnökök stb, így egy kis élettel telik majd meg. A másik újítás az a marsalloknál következett be, ezentúl ha valami történik a pályán akkor nem csak egy kis zászló ikon jelenik majd meg a képernyőn hanem lengetni is fogják majd a pályabírók a megfelelő zászlót.






2011.06.14.

Nagyon úgy tűnik, hogy lassan elérkezik az a pillanat, melyre sokak vártak: Megjelenik az rFactor 2.

Ennek egyik előjele, hogy az ISI háttérkép/renderkép formájában közzétette a játékban majd szereplő, és eleddig nem látott járműveket. Ezek között találhatunk láthatunk régi Formula 1-es kocsikat, GT kocsikat, gokartot, és egyéb nyitott karosszériás versenygépeket és autókat, valamint a már sokat látott Formula Renault 3.5.



Külön kiemelném, hogy az egyik Formula 1-esre hajazó járművön megtalálható a cápauszony is. Lehet, hogy az 1. részhez hasonlóan a másodikban is lesz egy F1-es betontorpedó, ezúttal egy 2010-es?

A képek mellé melyek háttérképként is használhatóak, az ISI a Facebook oldalán leírta, hogy még a héten jönnek bővebb infókkal a játék állapotát illetően, illetve egy megjelenési dátumot is közzé akarnak tenni! Kíváncsian várjuk.




További képek a kapcsolódó galériában.

2011.06.03.

Ahogyan azt már a Facebook-on előre beharangoztuk, megújult az rFactor hivatalos oldala.

A honlap egy teljesen új köntösbe bújt, melyet magától értetődően, az rFactor 2-höz szabtak, és az új hírek mellett már az eddig látott képek is felkerültek az ISI játékáról.

 

2011.05.28.

Scott Julianotól az utóbbi időben nem olvashattunk helyzetjelenést az ISI háza tájáról, ő azonban nem felejtett el minket, és az alábbi irományában kifejti többek között azt is, hogy miért hanyagolta el a jelentéseket az utóbbi időben.

"Az utolsó pálya 78%-ban elkészült, (Utolsó pálya alatt a játékba bekerülő utolsó játékot értem, továbbiak majd a megjelenés után jönnek) hiányzik még pár dolog, mint a növényzet, tömeg stb. A munka nagy részével végeztünk. Belgium 14 km hosszú. Ameddig a pálya sehol sincs teljesen kész addig a csapatot az őrület kergeti. :)

Az oka, hogy mostanában nem voltak új helyzetjelentések azaz, hogy csomó belső dolgon dolgozunk, de ezeket még nem szeretném megmutatni. Nem szeretnék semmit megmutatni addig amíg az új grafikai arculat nem úgy néz ki és működik ahogy kellene. Úgy hiszem ez nem sokáig marad így. Egyenlőre más dolgok nagyobb prioritást élveznek, de majd hamarosan visszatérünk rá. Szóval remélhetőleg nem kell sokat várni egy újabb képre vagy videóra. Ez lehetőséget ad Luc-nak és nekem, hogy befejezhessük az utolsó pályát, és azt szeretnénk legközelebb bemutatni. :)

Valaki írta, hogy keveset beszélünk a fizikáról stb. Ez nem igazán az én területem, de amit el tudok mondani, hogy nem tudok többet rF1-el játszani az rF2 után az új gumi modellel, új FBB-vel stb. Egyszerűen nem tudok. rF2-vel nagyon jó érzés menni...

Szóval nem fejeztük be a munkát, és jelenleg nagyon jól állunk, és az új információk sincsenek messze, úgy hiszem. Nyugodjatok meg, nem felejtettünk el titeket. Úgy gondolom 2011 egy nagyon jó év lesz..."


2011.04.26.

Igen, jól olvassátok valóban érkezett információ arról, hogy mikorra is várható a sokak által régóta várt rFactor folytatás.

Ugyebár tavaly arról szóltak a hírek, hogy az ISI megpróbálja még a 2010-es év végére előrukkolni az rFactor 2-vel, sőt én magam is arra tippeltem, hogy valamikor decemberben megjelenik. Ám sajnos csalódnunk kellett, mert egy újévi üdvözlésen kívül mást nem kaptunk, "bár az is jobb mint a semmi" vigasztalták magukat sokan.

Nemrégiben pedig a 2008-as világbajnok, Lewis Hamilton kipróbálhatta az ISI 2005-ben megjelent szimulátorát a CTDP 2006-os modban található McLarennel, melyről képeket itt lentebb láthattok.






Na de mi a helyzet akkor a megjelenéssel? Az ISI Facebook oldalán az egyik rajongó kérdezte arról a fiúkat, hogy mikorra is várható végre valahára a játék, mire a válasz az volt, hogy valamikor a 2011-es évben. Igazából ebből sokkal többet nem tudtunk meg, bár véleményem szerint biztosak lehetünk benne, hogy igazat mondanak és az idén valamikor végre elérhetővé válik.



2011.03.27.

Valóságos információ özön érkezett az rFactor 2-ről, melyről az utóbbi időben vajmi kevés hírt kaptunk. Az ISI fórumán közzétettek egy kérdezz-felelek interjút, melyben sok érdekes információ lesz olvasható, a megjelenés formájáról, a törésen át a az AI-kig bezárólag.


Hogyan lesz az rFactor 2 kiadva? Online? Steam?

Megvan a saját online kidolgozott terjesztési módunk.

Mik a minimum követelmények?

Nem fejeztük még be a tesztelést. De valószínűleg egy egymagos processzorból elég lesz egy 3.0GHz-es, de egy Dual Core 2.0 GHz jobb lenne. 2GB RAM valamint vagy egy nVidia GeForce 8600 vagy egy ATI Radeon X1000 512MB-os videókártya lesz a megfelelő. A játék nem fog futni Windows 98-on, de Windows XP-n, XP 64bit-en, valamint Vista-n és 7-en igen.

Támogatni fogja a többmagos CPU/GPU-kat?

Igen, mindkettőt fogja.

Tökéletesítve lett a Force Feedback?


Igen, most már jóval jobb. Most azon dolgozunk, hogy illeszkedjen az új gumi modellhez.

Az rFactor 2 támogatni fogja a vezérlőket az elődhöz hasonlóan?

Igen.

Tökéletesítettétek a több képernyős támogatást?

Igen. Támogatja az nVidia 3D-t, így játszhatunk több képernyős módban.


Támogatni fogja az rFactor 2 az ovál pályás versenyzés speciális szabályait, és mennyire nehéz szimulálni ezt?

Lesznek ezen a területen előrelépések.

Melyek azok a sorozatok amelyek szerepelni fognak a játékban?

Több versenysorozat fog érkezni a játékba, ezek különböző fázisban vannak. Amelyekkel nem készülünk el megjelenésig azokat később fogjuk közzé tenni ahogy tettük az azt rF1 esetében is. Sorozatok amelyek biztosan benne lesznek a megjelenéskor:

1960's Historic Racing
1970's stock car racing
Renault Meganes and Clios
Modern Endurance Racing
Open-Wheel Trainers
Formula Renault 3.5
Formula ISI

MODOK

Az rFactor 2 modderbarát lesz? Milyen változások történtek a moddolás fejlesztésére?

Több fejlesztés is történt, így egyszerűbb lesz majd moddolni.

Lesznek majd moddolást segítő dokumentumok az rFactor 2-höz, vagy magunknak kitapasztalni a dolgokat?

A megjelenést követően lesznek.

Mennyire lesz nehéz pályákat konvertálni rFactorból rFactor 2-be?

Lehetséges lesz, de nem két kattintásból fog állni a dolog, hanem a modder csapatoknak is oda kell majd magukat tenniük.

Egyszerű lesz a modok telepítése? Kaphatjuk őket csomagokban is?

Jelenleg teszteljük a saját csomagkezelő rendszerünket.


Multiplayer

Könnyebb lesz szervereket találni az in-game lobby segítségével?

A filter kész, de még véglegesíteni kell. Láthatóak lesznek majd a szerver információk mint például a ping.

Kap az rFactor 2 rangrendszert?

Nem.

A játékosoknak lesznek account-ok, és ha igen, az adminok tudják azokat változtatni?

Egy online felület lenne erre a jó megoldás.

Lehet majd blokkolni versenyzőt billentyűzettel?

Nem.
 
Miért nem lehet majd ezentúl futamokat hostolni?

Hogy folyamatosan fejleszthessük az online élményt.

A mismatch probléma javítva lesz?

Igen.

Újra csatlakozhatok majd a szerverhez a kapcsolat megszakadása után?

Dolgozunk rajta, de nem biztos, hogy ezzel a megjelenésig elkészülünk.

Maximálisan hány játékos csatlakozhat egy szerverre?

Ez függ a modtól, de maximum 64. És természetesen a nézők.

Lesz majd hang chat a játékban?

Nem lesz, erre ott vannak az ingyenes programok, melyek megfelelnek erre a célra.

Megoszthatok beállításokat más játékosokkal?

Igen.

Támogatottak a fix beállítások?

Igen.

Grafika

Milyen effektek lesznek az rFactor 2-ben?

HDR, bloom, új árnyékok, ambient occlusion, heat distortion

Hangok

Lesz visszhangzás amikor bemegyek egy alagútba?

Igen, dolgozunk rajta, alagútban és fal mentén lesz visszhangzás.

Autók

Lesznek szikra illetve extra tükröződés effektek éjszakai verseny során?

Nem tervezzük, de akinek kell megcsinálhatja magának.

Ki lesz dolgozva a kerék-kerék kontakt?

Igen. Dolgozunk az ütközésfelismerő rendszer fejlesztésén.

Miben fog változni az gumimodell?

A gumimodell új, és ez lesz az rFactor 2 legnagyobb változása, kiegészülve az új időjárási rendszerrel, és a dinamikus útfelület váltakozással. A valós versenypályákon is állandóan, körről-körre változnak a tapadási viszonyok. A gumi, időjárás, és pályamodell lehetővé fogja tenni a szimulátorversenyzők számára, hogy első ízben megtapasztalhassák milyen váltakozó útviszonyok között versenyezni.

A kerék esetében külön szimuláljuk az abroncs, és a felni dinamikáját, aminek köszönhetően a gumi felületének tapadási szintje, és terhelése folyamatosan dinamikusan változik, ami a gumi hőmérsékletét is jelentősen befolyásolja majd. A gumikon mostantól láthatóak, és érzékelhetőek lesznek vezetési stílusunk jegyei, és folyamatosan változó tapadási szintekkel, és kezelhetőséggel kell majd számolnunk versenyzés közben.

Az alábbi videó bemutatja az rFactor 2 gumimodelljének működését. Jól látható lesz a gumi éppen aktuális, aszfalttal való érintkezési felülete, és érzékelhető lesz az abroncs deformációja, valamint hőmérséklete is.



Fejlődött a törésmodell?

Fejlesztettünk jó pár dolgot, de nem biztos, hogy elkészülünk a megjelenésig. Karcolódhat a festés, sőt akár szét is nyílhat a karosszéria. A gumik is sérülni fognak.

Kerékcsere után vagy ha elhagyjuk az aszfaltot és koszos lesz, akkor láthatóak lesznek a vizuális változások?

Igen lesznek úgy fizikai mint vizuális változások. Azonban hogy a szennyeződéseket felveszi e majd a gumi, még nincs eldöntve.

Pályák

Lesznek lézer scannelt pályák az rFactor 2-ben?

Nem.

Lesz animáció a boxutcában?

Van egy új animációs rendszerünk, mely által lehetségessé válik a boxutcai animáció, de ezzel lehet, hogy nem készülünk el a megjelenésig. Először lehet, hogy csak egy alap szerelőcsapat lesz, majd utána adagoljuk a többit.

Lesznek olyan előre megírt dolgok, mint például a szerelők a falon, vagy rally/hilclimb győzelemkor a nézők kifutnak a pályára?

Dolgozunk rajta, de megvalósítása egyenlőre messze van.

Esetleg beállíthatjuk majd a pályabírók pozícióit a pályán?

Egyenlőre csak a futam leintését fogjuk megvalósítani, később jön a többi.

Időjárás

Változhat az időjárás futamok közben? Hatással lehet ez a tapadásra és a vizuális megjelenésre?

Igen mindkettőre. Az időjárás változás szemmel is látható lesz, illetve az autó menettulajdonságait is jelentősen befolyásolja majd.

Milyen időjárás effektek várhatóak, hogy befolyásolják a vezető látását?

Lesz köd, vizes szélvédő, esőcseppek, és ablaktörlők.

A.I.

Kapnak majd az A.I.-k különböző egyéniséget, tehát lesznek agresszívabbak például?

Igen, az AI-t egyenként, és összességében is lehet majd állítani. Lehetőség lesz arra is, hogy minden versenyző egyedi ideális íven haladjon majd a pályán. Be lehet állítani, hogy egyes versenyzők kvalifikáción, míg mások hosszabb távon legyenek versenyképesebbek.

Képes lesz egy például lassabb GT kategória versenyzője elengedni a gyorsabb autókat, mint például magasabb ketegóriák pilótáit?

Fejlesztettük a kék zászló kódját, így az AI versenyzők a körözéses szituációknál le fognak húzódni az ideális ívről.

LOG

Több információ lesz elemezhető a futamokat követően mint korábban? Köridők, vezetési segítségek, időjárás, stb?

Jelen pillanatban XML fájlokat generál a játék az alap információk kilistázásához, de dolgozunk a JSON rendszeren ami jóval részletesebb információkat is fog tartalmazni a versenyekről.


Ám itt még nem állunk meg, ugyan is Scott Juliano közzé tette a már éppen esedékessé váló már megszokott "fejlesztési naplóját" melyben a pályákról esik szó, hogy éppen hol járnak, mi hiányzik, és a többi.


"Először is hadd kérjen bocsánatot, a frissítések hiánya miatt, de Luc és én nagyon beletemetkeztünk az utolsó rF2 pálya elkészítésébe. Már készítettem egy verziót ebből a pályából (sose lett kiadva). Nem mondom el melyikről van szó, az meglepetés lesz, viszont adok pár támpontot, amiből kitalálhatjátok hogy melyikre gondolok:

1) A pályát elég nehéz elkészíteni egy komplett csapatnak, hát még két főnek. De Luc és én mindent az ellenőrzés alatt tartunk, és nagyon jól haladunk.

2) Ez egy régi történelmi pálya, nem egy tipikus, modern dizájn...

Szóval, miután ezzel végeztünk, Lucnak és nekem lesz még pár dolgunk a többi pályán, hozzáadni dolgokat, javítani a megjelenésen stb. Kicsit több a dolgunk mint az eredetileg terveztük.

Ha olvastad a Q&A-t amit Tim rakott fel, az egyik érdekes vizuális dolog az effektek kérdésnél van. Elsőre jó munkát végeztük a HDR és SSAO-val kapcsolatban, de addig nem mutatunk meg semmit amíg nem vagyunk elégedettek, és amíg a Bloom effekt nem működik a HDR-el. Őszintén szólva az új játékok grafikában felül múlnak minket. Úgy érzem, a modelljeink és a textúráink színvonalasak, és ha az effektek jól működnek, akkor úgy gondolom, hogy egész jó kis szimulátort kapunk. A szépsége a dolognak, hogy csak adjuk és adjuk a dolgokat az rF2-höz.

Más dologról már nem tudok beszámolni, az időnket amúgy is elveszi az utolsó pálya meg ez-az, a programozók pedig elfoglaltak az textúrák csinosítgatásával és játékba rakásával. Az új gumi modell nagyon csodálatos, ezt őszintén mondom. Sokat mentem a régi gumi modellel, nem igazán jó.

Nos, ez egyenlőre ennyi volt, ideje foglalkozni az utolsó pályával. Azt hiszem ha ezzen végzünk, úgy fogom magam érezni mint Gollem, aki először jött ki a barlangból 500 év után."
2011.02.19.

Egy eleddig soha nem látott versenygépről kaptunk egy képet, ez pedig nem más mint a népszerű japán autómárka, a Nissan 370Z nevű fejlesztése, mely szép kidolgozottsága mellé egy spoilert is kapott.



2011.02.10.

4 napja volt egy videó melyben a dinamikusan változó versenykörülményeket mutatták be nekünk, ma pedig kaptunk egy képet, mely a dinamikusan változó gumikopást kívánja prezentálni.

Az előző résszel ellentétben a gumikopás nem csak teljesítményben fog megmutatkozni, hanem szemmel jól látható változások lesznek majd a gumikon.

A textúra aszerint fog változni, hogy milyen stílusban vezetünk, illetve hol fékezzük el az abroncsokat, így jönnek majd létre az úgynevezett flatspotok, melyek hatással lesznek majd a tapadásra.




2011.02.06.

Utoljára újévkor hallatott magáról az ISI az rFactor 2-vel kapcsolatban, és ezalatt az egy hónap alatt is gőzerőkkel készítették a népszerű rFactor folytatását.

A bemutató videóban amit közzé tettek a dinamikusan változó versenykörülményeket kívánják bemutatni, és a napszakok következtében módosuló fényviszonyokat.

Az ISI elárulta, hogy a pálya felszáradása illetve felgumizódása nem lesz előre leprogramozva, hanem az elhaladó autók száma és a használt ívük fogja befolyásolni, hogy hol és mennyi idő alatt szárad fel és gumizódik fel a pálya.



2010.12.31.

Az ISI-s srácok is készültek az új évre, mégpedig egy képpel, melyen a Lola T70-est láthatjuk a történelmi Spa-Francorchamps-i pályán, és ezzel a képpel kívánnak mindenkinek Boldog Új évet.



2010.11.27.

Scott Juliano a napokban írt róla, hogy elkészültek új effektek az rFactor 2-höz, most erről érkezett egy videó.

Amit beakarnak nekünk mutatni, azaz ún. Heat Haze effect, azaz az autóból előtörő forró kipufogó gázok által kreált vibráló levegő.



2010.11.25.

Scott Juliano hosszabb csend után elárult új dolgot az rFactor 2-ről.

Elöljáróban annyit, hogy a pályák már átmentek a teszteken, így bekerültek a játékba.

Többiről beszéljen maga Scott:

"Több effekt is alaposan át dolgoztam az rFactor 1-hez képest. A programozók hozzáadtak új dolgokat, például mostantól fel lehet hordani a pálya menti szennyeződéseket az aszfaltra, amikor átvágjuk a pályát, vagy éppen kicsúszunk. Többféle szennyeződés is felkerülhet az aszfaltra, például fűcsomók, föld, és kavicsdarabok. A csúszáskor jelentkező füst effekt is át lett dolgozva, és végre az autóból kitörő tűz is sokkal valósághűbben néz ki.

Ezenkívül több újdonságon is dolgozunk, amelyek remélhetőleg már bekerülnek a végleges változatba, ha mégsem sikerül elkészülni velük akkor később fog érkezni egy update csomagban.

Az animált csapattagok is bekerültek már a boxokba az egyik versenypályán. Néhányan a boxokban fog állni miközben beszélgetnek, adatokat osztanak meg egymással. Lesz néhány telementriai adatokat néző mérnök is a számítógépeknél. Az ő szerepük csak annyi lesz, hogy meglegyen a boxok valóságban is tapasztalt hangulata. A tesztek úgy alakultak mint amire számítottunk. A box többé nem sivár, unalmas része a pályának. Természetesen nem tudjuk telerakni az egész boxot több száz emberrel, hacsak nem elég az 5FPS is a játék közben. A jelenlegi állapot viszont sokkal jobb.

Luc az rF1 track update-en dolgozik, ami érkezni fog az rFactor 2-vel a mod szekcióba. A projekt célja, hogy bemutassuk, hogy az rF1 pályák minőségben is képesek lesznek megjelenni majd az rFactor 2-ben. Luc egy komplett dokumentációt is készít a folyamatról, ami különösen a modderek számára lesz érdekes. A leírás be fogja mutatni, hogy némi munkával hogyan lehet futtatni az rF pályákat a sorozat második részében, valamint azt, hogy valamivel több ráfordítás esetén, hogyan lehet teljes mértéknek kiaknázni az rFactor 2 nyújtotta lehetőségeket. Persze ez a folyamat sem lesz túlságosan bonyolult.

Hamarosan valószínűleg bemutatunk újabb WIP screenshotokat a jelenleg fejlesztés alatt álló újabb effektekről.

És végül, ma beszéltem Gjon-al, aki egy újabb történelmi versenypályát szeretne belepakolni az rF2-be, remélhetőleg el fog készülni még a megjelenésig. Szerintünk elkészülhet a hátralévő időben, a pálya grafikusai szerint ez azonban nem olyan könnyű. Nem fogok elárúlni, melyik ez a pálya, legyen csak meglepetés. Ha mégsem készül el időben, akkor ez egy remek darabja lesz az update csomagnak. nagyon izgatott vagyok ezzel a munkával kapcsolatba.

Megnézem mit tehetek a screenshotok ügyében, napokban valószínűleg Tim rak fel újakat.

Nagyjából ennyi újdonságot tudtam megosztani most veletek. Talán még annyit, hogy az AI programozók keményen dolgoznak a mesteréges inteligencia megvalósításán. Jelen pillanatban még nem tartunk egészen ott ahol szeretnénk, de jó irányba haladunk, és már most egészen élvezem az AI elleni csatákat. Ilyet sose mondtam volna el az rF1-ben lévő AI-ról.. Még van némi munka ezen a területen, de már most hatalmas a fejlődés az első részhez képest."


2010.11.06.

Megint csak a tükröződés effekt került a középpontba 3 kép formájában, amelyeken egy Corvette C6.R-t láthatunk a Sepangi pályán, valamint a boxban. Az autón jól láthatóak a pálya különböző objektumai, valamint az is megfigyelhető a 2. képen, hogy az üveg megvan repedezve, valamint ha a kilátókra tekintünk, azt is láthatjuk, hogy az emberek továbbra is 2D-ek lesznek, ezzel is jelezve azt, hogy ugyan lesznek grafikai javítások, ám az ISI inkább a realitásra törekszik.





2010.11.04.

Nos hát, egy újabb videóval örvendeztetett meg minket az ISI, ahol 8, azaz 8 percen keresztül száguldozhatunk egy ismeretlen járművel a híres Spa Francorchamps-i pálya 1967-es változatán, amely a maga 14 kilométerével, magas sebességével , szinte 0 biztonságával, valóságos életveszély volt. A pálya még nem készült egy tökéletesen, azaz Work in Progress, így esetleges hiányosságokat észre lehet venni.

A videóban nincsen hang, így a hibát senki se magánál keresse. Aki jól megfigyeli, az észreveheti, hogy a pálya elég huplis, és hogy a kocsi minden egyes kis bukkanóra kicsit idegesen reagál, ez azt támasztja alá, hogy a játék egy kifinomult fizikával fog rendelkezni.


2010.10.19.

Scott Juliano újabb információkkal látott el bennünket, főleg a pályákkal kapcsolatban.

"Néhány hete nem jelentkeztem már, de most úgy gondoltam, hogy újabb infókat osztok meg veletek. Túl vagyok egy újabb pálya tesztelésén, így már csak egy maradt. Természetesen az utolsó pályára is kellően oda kell figyelnünk, így a project Luc és számomra pár hetet igénybe fog venni. Egyébként csináltam néhány képet a legújabb elkészült versenyhelyszínről, amit Tim valószínűleg holnap közzé is fog tenni.

Lehet, hogy licenszelt pályák is bekerülnek. Ha sikerül kidolgoznunk a részleteket és összejön a dolog  akkor ez egy nagy dolog lesz az rF2-ben. A licensz megszerzése mindig időbe telik, így ha nem kapjuk meg, akkor a játék megjelenéséig már nem fogunk elkészülni vele, így mint az rFactor esetében a megjelentést követően fogunk kijönni hány extrával, ahogy azt Lienz illetve az IMB pályákkal tettük. Reménykedek benne.

Végül ma beszéltem Gjon-al egy új pályáról ami a dirt versenyzés szerelmeseinek szólna. Gjon dolgozik rajta, hogy megfelelő dirt fizika készüljön el a megjelenés előtt. Egy pálya elkészítése lenne az újabb feladatunk Luc-al, ha belefér az időbe. Ha nem, akkor marad a post-release."

Végezetül kaptunk 2 új képet, a Quabec karting parkról.




2010.10.10.

Nemrégiben készült egy  három oldalas interjú az rFactor atyjával, Gjon Camaj-al, ami itt olvasható, aminek a magyar fordítását a hétre ígérem.

Lássuk dióhéjban, hogy mi is derül ki az interjúból:

- 48% az esély arra, hogy az rFactor 2 idén megjelenjen.

- Az ISI több licenszelt dolgot fog megjeleníteni a játékhoz.

- Az AI fejlettebb lesz, több ívet fog használni, autótól, vezetési stílustól függően.

- rFactor 2 úgynevezett RealRoad technológiát fog használni, azaz folyamatosan felgumizódó pályák stb.

- A játék DirectX9 kompabilitású lesz, a DX7-DX8-at elhagyják.

- rFactor 2 tartalmazni fog ún. built-in programokat, melyekkel a moddingolást tennék könnyebbé. (Kép)

- Nem lesz beépített szerver, maradnak a dedicated szervernél.



2010.10.07.

A napokban megnyílt az ISI hivatalos fóruma. Így kívánják tartani a kapcsolatot a rajongókkal.

Az ISI egyik embere, Scott Juliano, ki is használta az alkalmat, és megosztott pár információk a pályák állapotáról:

“Sziasztok! Gondoltam néhány mondatban gyorsan leírom nektek hogy állunk az rF2 pályáival

Két helyszínt leszámítva már mindegyik pálya teljesítette a kettes számú “ART” tesztet, melynek lényege hogy minden pálya vizuálisan azonos legyen. Általában a fejlesztések során mindig próbálunk új dolgokra rájönni, finomítgatni egy-két dolgon, ami következtében a végeredmény szinte mindig sokkal jobb lesz mint az előző verziók esetében. A lényeg hogy a végén az összes pálya ugyanazon a színvonalon legyen, ne legyenek nagy vizuális különbségek.

Amikor mindegyik pálya átment a második tesztfázison, még mindig van hátra egy, ami után megkezdődik béta tesztelés. Ezáltal megbizonyosodunk arról, hogy minden versenypályának rendben vannak az elemi.  Ilyenkor csak napokról beszélünk pályánként, nem hetekről.

Ha ezekkel megvagyunk, és még lesz időnk a megjelenés előtt, amit Gjon Camaj határoz meg, akkor még további új pályák is bekerülhetnek a játékba.

Jelenleg tehát itt tartunk, és látjátok hogy hova is akarunk eljutni.  Nekem és Luc Van Camp-nak (SLN) még rengeteg elvégzendő munkánk van, de már látjuk a fényt az alagút végén. Nézzetek vissza később, ha van valami fejlemény akkor értesülni fogtok róla!”


Valamint 4 új kép is felkerült a világhálóra, amelyeken a Sepang International Circuit-et, valamint Corvette C6.R-eket és Panoz Esperante-ket vehetünk szemügyre.






Ezek alapján a következő pályák biztosan benne lesznek a játékban:

-Spa Francorchamps (1967)
-Estoril
-Sepang
-Palm Beach Raceway kart


2010.10.01.

Egy újabb kép landolt a galériánkban az eső effektről, már megszokottan egy Nissan GT-R GT1-es gép volánja mögött ülünk. Az előző két képhez képest felfedezhető, hogy sokat javítottak az effekten.

 

Ezen felül az ISI Facebook oldalán lehet kérdezni bátran a készítőktől, így akinek van kérdése, tegye fel nyugodtan! Szerintetek melyik lesz a leggyakoribb kérdés? :)
  Kapcsolódó fórumok    
  Kapcsolódó galériák    
  « vissza a főoldalra  

Adatlap

rFactor

Szimulátorok >>

megjelenés:

2007. november 16.

fejlesztő:

ISI

kiadó:

Sniper Entertainment

Web
Magyarítás Demó
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Legfrissebb hírek

Legfrissebb letöltések

Mai top játékok

Legfrissebb galériák

A hónap legnépszerűbb hírei