EastCars + Interjú + 2 pálya + 1 mod
- NorbiLordi
- —
- 2010-07-04 11:30:00
Ma egy érdekes cikket olvashattok tőlem.
Ma a szokásostól eltérően kicsit másféle cikket olvashattok tőlem, bár úgy gondolom sose baj, ha az ember kicsit változatos.
Nem tudom vannak e közöttetek olyanok, akik hallottak már a HKV Team-ről. Aki nem, az itt olvashat arról, kicsodák-micsodák.
Ők, pontosabban két tagjuk, Szabó László (Target78), és Fényi László (mackosajt), készítettek egy modot rFactorra EastCars néven. A modban régi keleti autókat vezethetünk, mint a Vaz 2101 azaz a Lada 2101, Trabant 601, stb.
Teljes autólista:
-Vaz 2101 (Lada)
-Skoda 110R Coupe
-Trabant 601
-Fiat 126p
-Dacia 1310
-Wartburg 353w
Válsztható fejlesztések:
- 4 féle motor
- 4 féle váltó
- 3 féle felfüggesztés illetve fék rendszer (stock,rally, racing)
- 3 féle gumi (stock,racing,slalom)
Hét class szint:
A VAZ 2101 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Fine Tuned - Finomhangolt motor
3.szint - Havassy Tuned - Havassy féle tuningolt motor, rally fékrendszer, -felfüggesztés, 5 sebességes váltó, sport belső és verseny felni
4.szint - VFTS - VFTS motor, verseny fékrendszer, - felfüggesztés, 4 (rövid/hosszú áttételű) sebességes váltó, sport belső és verseny felni
Az MTX VAZ 2101 esetében nincs több szint
A Skoda 110R választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Skoda 136 Rapid motor
3.szint - Skoda 136 Tuned motor, rally fékrendszer, - felfüggesztés, 5 sebességes váltó és verseny felni
4.szint - Skoda 130 RS, verseny fékrendszer, - felfüggesztés, 4 sebességes sportváltó és verseny felni
A Trabant 601 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Wartburg motoros - A gyári motor helyett gyári Wartburg motor
3.szint - 800RS - versenyekre fejlesztett 800RS motor
4.szint - Egyedi épített - 1.3-as tuningolt VW motorral és hozzá 5 sebességes VW váltóval szerelt változat
A Polski Fiat 126 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Abarth - Abarth motor
3.szint - FiatBusa- Suzuki Hayabusa motor és hozzá a 6 sebességes váltó.
A Dacia 1310 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - 1.6 - Motor lecserélve Dacia 1.6 motorra, 5 sebességes váltó
3.szint - Renault 12 Gordini - "Renault 12 Gordini" széria, 5 sebességes váltó, verseny fékek
4.szint - Gordini Race edition - Verseny motor, -váltó, -fékek
Köszönetünket fejezzük ki Iulian Pintea -nak, hogy engedélyezte a Dacia modell használatát.
A Wartburg 353W választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Tuningolt 2T motoros
3.szint - 1.3 VW tuning motoros - 5 sebességes váltó, verseny fékek
4.szint - 2.0 16v motoros - Verseny motor, -fék, -felfüggesztés
Ezen kívül a VAZ 2101-hez 3 féle, a Skoda 110R-hez 2, a Trabant 601-hez 2, a Fiat 126-hoz 2, a Dacia 1310-hez 2 spoiler szett használható!
A mód még nem végleges, mert lesznek még apró javítások ill. bővítések!
Most a mod egyik készítőjével, Szabó Lászlóval, azaz Target78-al olvashattok egy interjút, melyet magam készítettem vele.
NorbiLordi: Üdvözöllek!
NorbiLordi: Mikor és honnan jött az ötlet, hogy elkészítsétek ezt a modot?
Szabó László: Üdvözletem!
Az ötlet idén januárban az egyik csapattársam (Szeder Péter) fejéből pattant ki ,hogy jó lenne egy zsiguli rfactorba ,mert mostanában azzal játszunk páran és ugye RFC-n a WIP -ből nem került ki a Lada mód a mai napig sem.
Szerencsére a másik csapattársam Mikle István ,aki a civic4g módot készítette rájött pár dologra a modding-al kapcsolatban és megosztotta velem így már volt valami alap s nekiláttam nem kicsi lelkesedéssel a zsigulinak.
NorbiLordi:
A mod nevének jelentése Keleti Autók. De miért pont a régi keleti autók?
Szabó László:
Hatalmas izomautók vagy formula kocsik vannak tömegével a palettán ,de egyedi és szórakoztató ill. olyan amivel csak úgy menne az ember nagyon kevés van. Meg úgy általában ezek a verdák nagyon kevés játékban vezethetőek s érhetőek el sajnos!
NorbiLordi:
Sok oldalra kikerült már a mod, és mindenhol sikert aratott, az egyik honlapon például 500 pontból 451-et kapott, amivel maga mögé utasított több profi ember munkáját. Mi a siker titka? Van e egyáltalán titka?
Szabó László:
Titok nincs csak úgy ahogy nekünk úgy talán másoknak is nyújt egy kis kikapcsolódást ,még ha nem is egy egész modding csapat csinálta csak jómagam és Fényi László.
A mód messze nem tökéletes persze és a cél sem ez volt ,hisz totál amatőrként nehéz mindenki számára elfogadhatót alkotni! Természetesen folyamatosan javítgatom toldom-foltozom a visszajelzések alapján ,hogy minél jobban megfeleljen azoknak akik játszanak vele!
Ezen felül még amikor csak zsiguli volt, megkeresett egy magyar csapat (RETI Team) ,akik igazából is versenyeznek e kocsival ,hogy a festésük rakjam bele a módba! Ez az egyik legnagyobb megtiszteltetés s talán elismerés volt számunkra (és nem utolsó sorban egy ok ,hogy folytassuk)!
Ezután láttuk ,hogy pl. egy orosz ligában is felhasználták a módot valamint youtube-n is készült pár videó (pl.: http://www.youtube.com/watch?v=wzdhB_XE1mQ) ,amik nem kis meglepetést okoztak nekünk ;).
NorbiLordi:
A modot ketten készítettétek Fényi Lászlóval. Mennyi idő alatt készült el, és milyen programokat használtatok hozzá?
Szabó László:
Igen ketten lényegében. Fényi László velem ellentétben ért az autókhoz ,így a fizikai részét ő készítette ,mint pl.: felfüggesztés és motor. A többi rám várt már.
A zsiguli kb. 5 nap alatt bent volt az rfactorban ,igaz akkor még a fizikája egy féltégláéval vetekedett ,de működött ;) !
Aztán pár hét után már ki is tettem a letöltésekhez ,majd később RFC-re is feltöltöttem. Később a HLTC team akikkel jó kapcsolatban vagyunk és segédkeztünk egymás munkájába is kiadta a remek Lada 21074 módot (nemsokára várható a VFTS is tőlük) !
A programok amiket használtunk ,azok sora elég sokféle ,mint képszerkesztő ,3d modellező , hangszerkesztő és az rfactor -hoz szükséges apró programok valamint plugin-ek.
Mindegyik programnak van ingyenes megfelelője természetesen ,mivel a fizetős változatok nem egy földi halandó pénztárcájához mérten vannak árazva (persze van alternatíva).
NorbiLordi:
Meg volt osztva a munka köztetek? Vagy először együtt csináltátok a modellezést, majd festés, fizika stb.?
Szabó László:
Fényi Laci a fizikával szenvedett ,amit elég nehéz jól megcsinálni ,de megbirkózott a feladattal talán. A többi dolgot jómagam raktam össze, hála Mikle István határtalan türelemmel segédkezett ,hogy mit-hogyan kell. A csapatunk többi tagja a tesztelésben és az autó adatok vagy csapatok (festés alap) után keresgéléssel járultak hozzá a módhoz.
NorbiLordi:
Jöjjön az utolsó kérdés. Dolgoztok e valami projekten jelen pillanatban, vagy tervbe van véve egy újabb?
Szabó László:
Időközben egy apró módot egy autócross buggy-t is készítettem ,ami a HLTC team ötlete(javaslata) volt. Ami csak egy szárnypróbálgatás volt részemről ,de a SIMCOMPANY is felhasználta egy funfutam elejéig és egy külföldi liga is felhasználta.
Másik nagy terv nincs , csak az EastCars -hoz adunk újabb autókat (moszkvics ,verolex stb) és javítgatjuk fokozatosan ,hogy minél elfogadhatóbb legyen.
Természetesen minden építő kritikát vagy javaslatot szívesen fogadunk és próbálunk megvalósítani!
Köszönöm a lehetőséget a hkv.hu nevében!
NorbiLordi: Köszönöm a válaszokat, és a minden jót a továbbiakban!
A modhoz készült 2 pálya is, az egyik EastCars Club, míg a másik a Kecsup névre hallgat, melyet természetesen ti is letölthettek.
Továbbá az autocross kedvelőinek itt van ugye a buggy mod, Szöcske néven, melyet a letöltések között megtaláltok.
Meglett említve a HLCT Team, akiknek a készülő VFTS modjúkról, ti is olvashattok majd itt a GPHungaryn. :)
Nem tudom vannak e közöttetek olyanok, akik hallottak már a HKV Team-ről. Aki nem, az itt olvashat arról, kicsodák-micsodák.
Ők, pontosabban két tagjuk, Szabó László (Target78), és Fényi László (mackosajt), készítettek egy modot rFactorra EastCars néven. A modban régi keleti autókat vezethetünk, mint a Vaz 2101 azaz a Lada 2101, Trabant 601, stb.
Teljes autólista:
-Vaz 2101 (Lada)
-Skoda 110R Coupe
-Trabant 601
-Fiat 126p
-Dacia 1310
-Wartburg 353w
Válsztható fejlesztések:
- 4 féle motor
- 4 féle váltó
- 3 féle felfüggesztés illetve fék rendszer (stock,rally, racing)
- 3 féle gumi (stock,racing,slalom)
Hét class szint:
A VAZ 2101 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Fine Tuned - Finomhangolt motor
3.szint - Havassy Tuned - Havassy féle tuningolt motor, rally fékrendszer, -felfüggesztés, 5 sebességes váltó, sport belső és verseny felni
4.szint - VFTS - VFTS motor, verseny fékrendszer, - felfüggesztés, 4 (rövid/hosszú áttételű) sebességes váltó, sport belső és verseny felni
Az MTX VAZ 2101 esetében nincs több szint
A Skoda 110R választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Skoda 136 Rapid motor
3.szint - Skoda 136 Tuned motor, rally fékrendszer, - felfüggesztés, 5 sebességes váltó és verseny felni
4.szint - Skoda 130 RS, verseny fékrendszer, - felfüggesztés, 4 sebességes sportváltó és verseny felni
A Trabant 601 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Wartburg motoros - A gyári motor helyett gyári Wartburg motor
3.szint - 800RS - versenyekre fejlesztett 800RS motor
4.szint - Egyedi épített - 1.3-as tuningolt VW motorral és hozzá 5 sebességes VW váltóval szerelt változat
A Polski Fiat 126 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Abarth - Abarth motor
3.szint - FiatBusa- Suzuki Hayabusa motor és hozzá a 6 sebességes váltó.
A Dacia 1310 választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - 1.6 - Motor lecserélve Dacia 1.6 motorra, 5 sebességes váltó
3.szint - Renault 12 Gordini - "Renault 12 Gordini" széria, 5 sebességes váltó, verseny fékek
4.szint - Gordini Race edition - Verseny motor, -váltó, -fékek
Köszönetünket fejezzük ki Iulian Pintea -nak, hogy engedélyezte a Dacia modell használatát.
A Wartburg 353W választható változatai:
1.szint - Stock - gyári teljesen alap verzió
2.szint - Tuningolt 2T motoros
3.szint - 1.3 VW tuning motoros - 5 sebességes váltó, verseny fékek
4.szint - 2.0 16v motoros - Verseny motor, -fék, -felfüggesztés
Ezen kívül a VAZ 2101-hez 3 féle, a Skoda 110R-hez 2, a Trabant 601-hez 2, a Fiat 126-hoz 2, a Dacia 1310-hez 2 spoiler szett használható!
A mód még nem végleges, mert lesznek még apró javítások ill. bővítések!
Most a mod egyik készítőjével, Szabó Lászlóval, azaz Target78-al olvashattok egy interjút, melyet magam készítettem vele.
NorbiLordi: Üdvözöllek!
NorbiLordi: Mikor és honnan jött az ötlet, hogy elkészítsétek ezt a modot?
Szabó László: Üdvözletem!
Az ötlet idén januárban az egyik csapattársam (Szeder Péter) fejéből pattant ki ,hogy jó lenne egy zsiguli rfactorba ,mert mostanában azzal játszunk páran és ugye RFC-n a WIP -ből nem került ki a Lada mód a mai napig sem.
Szerencsére a másik csapattársam Mikle István ,aki a civic4g módot készítette rájött pár dologra a modding-al kapcsolatban és megosztotta velem így már volt valami alap s nekiláttam nem kicsi lelkesedéssel a zsigulinak.
NorbiLordi:
A mod nevének jelentése Keleti Autók. De miért pont a régi keleti autók?
Szabó László:
Hatalmas izomautók vagy formula kocsik vannak tömegével a palettán ,de egyedi és szórakoztató ill. olyan amivel csak úgy menne az ember nagyon kevés van. Meg úgy általában ezek a verdák nagyon kevés játékban vezethetőek s érhetőek el sajnos!
NorbiLordi:
Sok oldalra kikerült már a mod, és mindenhol sikert aratott, az egyik honlapon például 500 pontból 451-et kapott, amivel maga mögé utasított több profi ember munkáját. Mi a siker titka? Van e egyáltalán titka?
Szabó László:
Titok nincs csak úgy ahogy nekünk úgy talán másoknak is nyújt egy kis kikapcsolódást ,még ha nem is egy egész modding csapat csinálta csak jómagam és Fényi László.
A mód messze nem tökéletes persze és a cél sem ez volt ,hisz totál amatőrként nehéz mindenki számára elfogadhatót alkotni! Természetesen folyamatosan javítgatom toldom-foltozom a visszajelzések alapján ,hogy minél jobban megfeleljen azoknak akik játszanak vele!
Ezen felül még amikor csak zsiguli volt, megkeresett egy magyar csapat (RETI Team) ,akik igazából is versenyeznek e kocsival ,hogy a festésük rakjam bele a módba! Ez az egyik legnagyobb megtiszteltetés s talán elismerés volt számunkra (és nem utolsó sorban egy ok ,hogy folytassuk)!
Ezután láttuk ,hogy pl. egy orosz ligában is felhasználták a módot valamint youtube-n is készült pár videó (pl.: http://www.youtube.com/watch?v=wzdhB_XE1mQ) ,amik nem kis meglepetést okoztak nekünk ;).
NorbiLordi:
A modot ketten készítettétek Fényi Lászlóval. Mennyi idő alatt készült el, és milyen programokat használtatok hozzá?
Szabó László:
Igen ketten lényegében. Fényi László velem ellentétben ért az autókhoz ,így a fizikai részét ő készítette ,mint pl.: felfüggesztés és motor. A többi rám várt már.
A zsiguli kb. 5 nap alatt bent volt az rfactorban ,igaz akkor még a fizikája egy féltégláéval vetekedett ,de működött ;) !
Aztán pár hét után már ki is tettem a letöltésekhez ,majd később RFC-re is feltöltöttem. Később a HLTC team akikkel jó kapcsolatban vagyunk és segédkeztünk egymás munkájába is kiadta a remek Lada 21074 módot (nemsokára várható a VFTS is tőlük) !
A programok amiket használtunk ,azok sora elég sokféle ,mint képszerkesztő ,3d modellező , hangszerkesztő és az rfactor -hoz szükséges apró programok valamint plugin-ek.
Mindegyik programnak van ingyenes megfelelője természetesen ,mivel a fizetős változatok nem egy földi halandó pénztárcájához mérten vannak árazva (persze van alternatíva).
NorbiLordi:
Meg volt osztva a munka köztetek? Vagy először együtt csináltátok a modellezést, majd festés, fizika stb.?
Szabó László:
Fényi Laci a fizikával szenvedett ,amit elég nehéz jól megcsinálni ,de megbirkózott a feladattal talán. A többi dolgot jómagam raktam össze, hála Mikle István határtalan türelemmel segédkezett ,hogy mit-hogyan kell. A csapatunk többi tagja a tesztelésben és az autó adatok vagy csapatok (festés alap) után keresgéléssel járultak hozzá a módhoz.
NorbiLordi:
Jöjjön az utolsó kérdés. Dolgoztok e valami projekten jelen pillanatban, vagy tervbe van véve egy újabb?
Szabó László:
Időközben egy apró módot egy autócross buggy-t is készítettem ,ami a HLTC team ötlete(javaslata) volt. Ami csak egy szárnypróbálgatás volt részemről ,de a SIMCOMPANY is felhasználta egy funfutam elejéig és egy külföldi liga is felhasználta.
Másik nagy terv nincs , csak az EastCars -hoz adunk újabb autókat (moszkvics ,verolex stb) és javítgatjuk fokozatosan ,hogy minél elfogadhatóbb legyen.
Természetesen minden építő kritikát vagy javaslatot szívesen fogadunk és próbálunk megvalósítani!
Köszönöm a lehetőséget a hkv.hu nevében!
NorbiLordi: Köszönöm a válaszokat, és a minden jót a továbbiakban!
A modhoz készült 2 pálya is, az egyik EastCars Club, míg a másik a Kecsup névre hallgat, melyet természetesen ti is letölthettek.
Továbbá az autocross kedvelőinek itt van ugye a buggy mod, Szöcske néven, melyet a letöltések között megtaláltok.
Meglett említve a HLCT Team, akiknek a készülő VFTS modjúkról, ti is olvashattok majd itt a GPHungaryn. :)
« vissza a főoldalra |
---|
Adatlap
Legfrissebb hírek
DRIFT - elképesztő eredmények! |
DRIFT - grandiózus szezonzáró! |
DRIFT - megvolt a hazai EB első felvonása! |
DRIFT - EB futam + nyári tábor! |
GRID Autosport - Íme az autó és pálya lista |