F1 2013

Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
2013-ban is megkaptuk az éppen aktuális Formula 1 szezont feldolgozó játékot, lássuk hogy sikerült!
2010 óta minden évben volt szerencsém kipróbálni a Codemasters Formula 1 játékait, és az elmúlt években sajnos megszokottá vált, hogy a játék startja sosem volt zökkenőmentes, már ami a hibákat illetti.

Minden évben előfordult valamilyen bug, ami már elején hátráltatta az F1-es karrierem kiteljesedését, hol a mentés volt rossz, hol egyéb tényező, így már előre vártam az F1 2013-at, hogy vajon most mivel kell megküzdenem.

Legnagyobb meglepetésemre a játék, a kisebb hibáktól (amiket egyáltalán nem venni észre) eltekintve meglepően jól sikerült, sőt fantasztikusan jól sikerült! Úgy tűnik el kellett telnie 4 évnek mire a Codemasters felnőtt a feladathoz, és sikerült elsőre egy ordító hibáktól mentes játékot összehozni.

A menüt, mint minden évben ismét átszabták kicsit, ezúttal is maradt a sötét kékes szín, és az alul egy sorban helyezkednek el a különböző opciók (Karrier, MY F1 stb.) a háttérben pedig a játék által egy véletlenszerűen betöltött Formula 1-es kocsit láthatunk. A betöltő képernyők azonban most már hivatalos és valós Formula 1 fotók, amelyek hol a 2013-as pilótákat, hol pedig az autók ábrázolják.



A Karrierünket ahogy azt már megszokhattuk és ahogyan azt egy feltörekvő fiatalhoz illik, a Young Drivers Test-el, azaz Fiatal Pilóták Tesztjével kezdjük, ahol kiválaszthatjuk melyik csapatnál akarunk eltölteni kettő kerek napot. Mivel a nevében is benne van a teszt szó, ezt is kell tennünk, hol a KERS-et próbáljuk ki, hol a DRS-t, hol pedig a kettő kombinációjával kell megelőznünk pilótatársunkat, máskor pedig a vizes aszfalton kell teljesítenünk köztes gumikon.

Miután ezzel megvagyunk és leszerződtünk egy csapathoz, megkezdhetjük Formula 1-es karrierünket. A játékmenet sokat nem változott. Kapunk egy Main Hub nevű menüt, ahol szerződéseinket, emailjeinket kezelhetjük vagy megnézhetjük az aktuális bajnokság állását. A versenyhétvégék a megszokottak: Szabadedzés (néha kapunk teljesíthető feladatokat, például tegyél meg 3 kört a megadott időn belül DRS használata nélkül, amiért például jobb fékeket kapunk), időmérő és futam. A hétvégék hosszát magunk állíthatjuk be, például egy szakaszből álló időmérőt, a versenytávot (25%, 50%...) stb.

A kezdőknek vannak segítségek a játékban, például fékrásegítés, kipörgésgátló de beállíthatnak egy zöld csíkot is, ami mutatja az ideális ívet, illetve színváltozással jelzi a féktávot.

Grafikai szempontból egetrengető változásokat nem tapasztalunk, de egy kisebb ráncfelvarráson azért átesett. Példának okáért valami eszméletlen módon lett optimalizálva, így egy középkategóriás gépen (2 magos 2 GHZ CPU, 1 GB VGA, 4 GB RAM) gond nélkül elfut Magas beállításokon 4x élsimítás mellett 30 FPS feletti értékeket produkálva ami lássuk be, azért nem rossz eredmény.



A fizika valahol az arcade és a szimulátor között van azaz gond nélkül elvezethető, azonban a kigyorsításoknál figyelni kell, mert könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy a mezőny szembe jön velünk. Esős körülmények között pedig kiváltképp óvatosan kell gázt adni.

Amit mindenképp meg kell említeni az a gumik, ugyan is ha nem rendelkezünk Jenson Button stílusával akkor 4-5 kör alatt a lágy szettet nagyon könnyen elkoptathatjuk, így a mezőny elejéről hirtelen a végén találhatjuk magunkat, ilyen szempontból realisztikusnak nevezhetjük a játékot. A másik dolog hogy kaptunk egy Mid Session Save opciót amivel bárhol, bármikor elmenthetjük a játékot, azaz legyünk szabadedzésen, egy időmérős gyorskörön van egy futam kellős közepén, nyugodtan menthetünk egyet, és akár napok múlva is folytathatjuk ugyanonnan. A harmadik érdekes dolog, hogy ha pilótánk sérelmez valamit (pl.: ütközés) akkor azt egy kézfeltartással jelzi, amit nagyon jópofa dolognak tartok, hiszen sokszor látni ezt a való életben is a pilótáktól.

Az F1 2013 egyik nagy újdonsága az F1 Classic, azaz a régmúlt Formula 1-es kocsijaiból vezethetünk párat (pl.: Ferrari 312T, Lotus 88), legendás pilótákkal (pl.: Michael Schumacher, Niki Lauda), legendás pályákon (pl.: Estoril, Imola). Sajnos azonban (és ez a személyes véleményem), nem sikerült annyira eltalálni ezt a részét. Rendben klasszikusok, de az autók fizikája lehetett volna jobb, valamint több pálya is bekerülhetett volna valamint versenygépek. De hangsúlyozom ez a saját véleményem és mellesleg nagyon jó ötletnek tartom, csak sajnos kevés.

Visszaköszönnek már megszokott játékmódok is, például a Time Trial, Time Attack, Challenge mode, Scenario mode stb.

Kaptunk természetesen egy online részt is, ahol ismerőseinkel, barátainkal mérhetjük össze tudásunkat, simán egy verseny de mehetünk akár bajnokságot is.

Összességében nézve az F1 2013 az a Formula 1 játék amire már évek óta várunk, tökéletes optimalizáltság gyönyörű grafikával, nem túl nehéz de se túl könnyű fizika és hibamentesség. Remélem ezt sikerül átmenteniük a jövő évre is az F1 2014-be.
  GalériaF1 2013  
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

Adatlap

F1 2013

megjelenés:

2013. október 04.

fejlesztő:

Codemasters

kiadó:

Codemasters

Platform:
PC, Xbox 360, PS3

Web
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ Grafika
+ Játékmenet
+ F1 Classic
+ Elhanyagolható számú bug
- F1 Classic (több tartalom)
- Gumik kopása
95
90
93
75
90

Ajánlott konfiguráció:

CPU: Intel Core i7/AMD Bulldozer, RAM: 4 GB RAM, GPU: AMD HD6000 Series/Nvidia GTX500 Series minimum 1GB RAM, HDD: 15 GB szabad hely

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek

web4.hu